سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لیپوماتیک بهتر است یا لیپولیز

نتایج جراحی بینی (رینوپلاستی)

 

برای دیدن نتیجه ی کامل جراحی بینی تان لازم است اندکی صبور باشید.

چراکه به دلیل وجود مقداری تورم و کبودی ناشی از عمل؛ دیدن نتایج دقیق جراحی رینوپلاستی کمی زمان بر خواهد بود.

 

در حالی که تورم اولیه در طول چند هفته کاهش می یابد، مقداری از ورم بینی ممکن است تا یک سال طول بکشد تا خط جدید بینی شما به طور کامل تصحیح شود.

تغییراتی که در اثر جراحی بینی اتفاق می افتد دائمی است و جز میزانی که در اثر تغییرات سن و سال متوجه بدن می شود؛ نتیجه ی اصلی آن دائمی و ثابت باقی می ماند.

 

داشتن یک شیوه و سبک سالم زندگی و هم چنین محفاظت از چهره در برابر نور خورشید در تمام طول سال، باعث ارتقای نتایج جراحی شما خواهد شد.

1000-400-20-3C-21065024_ml

 

خطرات احتمالی جراحی بینی 

 

همانطور که گفتیم تصمیم گیری در خصوص جراحی بینی یک تصمیم کاملا شخصی است و خود فرد باید به این نتیجه برسد. و عوارض و خطرات عمل را نیز بسنجد.

خطرات جراحی بینی عبارتند از:

 

     ریسک بیهوشی

     خطر عفونت

     درمان ضعیف زخم 

     تغییر در احساس پوست (بی حسی یا درد)

        تنفس دشوار

    ظاهر ناخوشایند بینی

     تغییر رنگ پوست و تورم

     احتمال جراحی ثانویه

اما تمام این ها عوارض و خطرات احتمالی جراحی می باشند. و در صورتیکه شما به جراح حاذقی مراجعه کنید خطرات را تا حد زیادی کم کرده اید. 

مزیتهای ( مزایا ) رینوپلاستی چیست ؟
صرف نظر از دلیل شما برای انجام عمل بینی، رینوپلاستی مزایای متعددی دارد. 
داشتن خوابی راحت در شب 
بدن شما به 6 تا 8 ساعت خواب آرام در هر شب نیاز دارد تا سلامت خود را حفظ کند. متأسفانه نابههنجاریهای ساختاری در سوراخ بینی باعث خر و پف فراوان، وقفه تنفسی در خواب (آپنه خواب) یا دیگر مشکلات تنفسی میشود و داشتن خوابی راحت را به یک رؤیا تبدیل میکند. عمل بینی، در کنار دیگر عملها جهت تغییر شکل مجراهای عبور هوای داخل بینی، در برطرف ساختن این معضلات رایج مربوط به خوابیدن مؤثر خواهد بود. 
تنفس هوای تازه
عمل سادهی کشیدن یک نفس عمیق از راه بینی برای برخی از افراد به دلیل انسداد در بینی دشوار یا حتی غیرممکن است، انسدادی که به دلیل شکل گرفتن نادرست تیغه میانی بینی ـ ساختار جداکننده دو حفره بینی ـ رخ میدهد. یک جراح پلاستیک صورت ماهر و کاردان میتواند بینی داخلی را تغییر شکل دهد و این معضلات را به گونهای حل کند که بیمار بتواند سرانجام به طور طبیعی نفس بکشد. 
افزایش اعتماد به نفس 
بینی نقطهی کانونی صورت شماست؛ پس اگر از شکل آن راضی نیستید و موجب شرمساری شماست، در مجموع اعتماد به نفستان آسیب خواهد دید. انجام عمل بینی میتواند سادهترین راه افزایش اعتماد به نفس باشد و بهترین چهره را از شما در معرض دید همگان قرار دهد. 
چگونه متوجه شوم که آیا انجام عمل بینی برای من مناسب است یا خیر ؟ 
تصمیم به انجام عمل بینی گرفتن یک تصمیم مهم و کاملاً شخصی است؛ عمل رینوپلاستی برای افرادی که به دلیل شکل یا اندازه بینی خود با کمبود اعتماد به نفس یا دیگر مشکلات دست و پنجه نرم میکنند، میتواند رخدادی باشد که زندگیشان را دستخوش تحولی اساسی میسازد.
فردی یک بیمار ایدهآل برای انجام رینوپلاستی بینی است که سالم، حداقل 14 ساله باشد و دخانیات مصرف نکند. از همه مهمتر، متقاضیان ایدهآل عمل بینی انتظارهایی واقعبینانه از دستاورد نهایی دارند. اگرچه رینوپلاستی چهرهی فرد را به شیوهای چشمگیر بهبود میبخشد، اما محدودیتهایی نیز وجود دارد. تبادل نظر شفاف و صادقانه بین جراح و بیمار، در کنار تشخیص نتایج واقعبینانه از سوی بیمار، بهترین توافق جهت اطمینان از رضایتمندی و سپاسگزاری بیمار از نتیجهی عمل است.
اگر باردار هستید یا در فکر بارداری، حتما این نکته را با پزشکتان مطرح کنید. اگر فقط در ناحیه پوست بینی مشکل دارید و از شکل کلی آن خرسند و راضی نیستید،  می توانید به بهترین دکترهای جراحی پلاستیک بینی مراجعه کنید تا با استفاده از لیزر، رینوپلاستی با لیزر را برایتان انجام دهند. عمل رینوپلاستی بینی کم خطر بوده ولی در صورتی که نتایج آن به صورت دلخواهتان نباشد، برای جراحی ترمیمی اصلاحی باید حداقل یک سال صبر کنید. پس انتخاب یک دکتر خوب و با تجربه در این زمینه شرط اصلی موفقیت در راستاست.